2 de juny del 2008

50é ANNIVERSARI DE LES ESCOLES

Ahir es van celebrar els primers 50 anys de les escoles d'Alforja. Dic Les Escoles per que així es com jo les vaig coneixer. Jo hi vaig anar només un any el curs 69-70, el meu mestre va ser el Sr. Rubio, un el·lement que parlava espanyol i que la seva dona la Srta. Amparo donava les classes a les nenes. Jo recordo dues aules pels nens i dues aules per les xiquetes separades com si fossin a dos edificis diferents, una estufa de clafoll i unes llums amb bombetes de 125v. pelades, tot tant cutre"com entranyable. A la meva aula hi havía tres fileres de "pupitres" i cada filera era un curs diferent, per lo que mon germà gran era a la mateixa aula pero dos fileres mes ca a la finestra. Molts anys més tard vaig saber que d'alló en deien escuelas unitarias. Malgrat la foscor d'aquell anys i comparat amb lo que va venir després a Barcelona en tinc un molt bon record.

Ahir la festa va resultar força lluïda i per una vegada les previsions del temps no la van endevinar.





A la exposició no hi havía cap imatge dels de la meva generació, tot i així em va agradar i emocionar veure per primera vegada una foto del meu pare a la preadolescència.





Més tard es van fer un segut d'actes al pati de l'escola, pallassos, gegenats i una tirada de carretilles de día, si més no curiós,.. ep! que igual es lo mes normal del mon i jono ho sé, eh!!










Després van venir els parlaments, tot va anar força bé malgrat que les disertecions del inigualable Àngel Martorell van provocar més d'un badall,.. pero si no fos així ja no sería el nostre Àngel Martorell.








Al migdia es va fer el dinar a la sala rodona o carbonera, com vostés vulguin, l'aspecte que ofería era força animat i el menú per grans, 18 eurus, tenin en compte que hi havía cafés i copes per qui ho volgués i després un ball amb l'orquestra dúo Forest Band no va estar del tot malament







Els encarregats de servir les taules portaven samarretes de voluntariat fent poble tot ique van cobrar un sou per fer la feina...

3 comentaris:

KidNova ha dit...

Lo de una carretillada a ple sol no és massa habitual, més aviat gens. Varem quedar tots (diables) socarrats es van cremar per cap baix 4 vestits quant en un correfóc normal, d'una hora, no s'en crema casi cap.

Felicitats pel blog noi i un aclariment, lo de "carbonera" té un vessant despectiu ja que era com un mal nom que li van posar al poble, millor la sala del parc o la sala rodona com has dit.

Apa, a publicar!

Anònim ha dit...

vec que la samarreta de voluntaris
comensa a perdra la seva finalitat i aixo em sembla una llastima

Anònim ha dit...

Voluntaris que van cobrar??
Tens raó aquesta samarreta es un simbol, nomès la pot portar qui treballa sense esperar res a canvi, tants sols per la satisfacció de fer poble.